fredag 10 februari 2012

PROVSMAKNING :)



snart sitter jag utan stöd av kuddar ;)
Igår hade jag en väldigt fullbokad dag, allafall om man jämför med hur mina dagar brukar se ut :)
När jag hade lämnat Melissa på dagis så gick jag hem till Tove. Vi tjattrade och tog en sväng med lunch på stan.
På eftermiddagen hade Melissa gymnastik i vanlig ordning på torsdagar. Efter gymnastiken lämnade vi av Melissa hemma hos mormor. Vi skulle åka till en catering firma här i stan och provsmaka lite mat till bröllopet. Jag tänker inte avslöja vad det blev, men buffe har vi ju bestämt sedan länge. I en buffe finns det ju ganska mycket olika saker.Det mesta vi ficksmaka på var väldigt gott så jag tror det kommer bli en bra buffe med mat :) Efter mötet med personalen igår då vi gick igenom lite saker med maten kom vi fram till att det nog ärlättast om vi hyr lite serveringspersonal från dom med. Jag hade tänkt att vi skulle klara oss utan det med tanke på att det är mat som gästerna plockar sjäva. men vi insåg att det kommer bli krångligt utan personal. Det var inte SÅ farligt dyrt att hyra personal heller.
Idag ska jag ta med barnen ut på en liten runda, först till video butiken. Melissa ska få hyra film och jag tänkte hyra något tills madde och bodil kommer över, viskulleha lite filmkväll idag. Sedan ska vi förbi mataffären och försöka veckohandla, helgen är nämligen fullspäckad så då finns ingen tid att handla. Det är ju lite svårt att få hem alla varor men mycket får jag in under vagnen, sen tar jag nog med dramaten. En sådan där väska på hjul som pansionärerna har när dom går till affären, superbra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar