fredag 3 februari 2012

smeten är godast tycker Melissa!



Idag känner jag att jag haft en produktiv dag. Jag ha bytt lakan, bytt handdukar, skrubbat badrum och snabbdamsugit lite. Hela dagen har jag sprungigt i tvättstugan, vi hade en ovanligt proppfull tvättkorg denna vecka. Har även tvättat dusch draperiet så nu är det fräscht och upphängt igen. Efter städningen bakade jag och Melissa muffins. Lillebror fick sitta ibabysittern och titta på, men han verkade nöjd med det. Det blev chocklad/kaffe muffins och citron muffins. Melissa var mest intresserad av smeten som alltid när vi bakar.
Efter bak och lite lunch så begav vi oss ut i pulka backen. Det var första turen den här vintern. Den ända backen som jag känner till är Vilsta backen och dit är det lite långt utan bil och allt. Men häromdagen när vi var ute och gick såg jag den här pulka backen bakom lite hus och intill en lekpark, här på söder bara 5 minuters gångavstånd från oss. Då bestämde jag mig för att plocka upp snowracern från källaren. Lillebror sov i vagnen som vi parkerade nedanför backen. På vägen hem togvi en sväng genom lekparken också.



Väl hemma var det bara att fortsätta med tvätten och göra alla "roliga" eftermiddags/kvälls bestyr. Till middag lagade jag korv/linssoppa. Den blev riktigt god tycker jag. Min kära familj verkar inte lika förtjust i den nya maten jag lagar, men dom får stå ut ett tag ;)

Sov riktigt bra natten till idag, hoppas att jag får sova inatt igen. Skulle ju nästan vara för bra för att vara sant, men jag håller tummarna! Kortisonsalvorna vi smörjt Theodor med har gjort susen. Huden ser redan efter så kort tid mycket bättre ut. Jag funderar på om det är därför han sovit bättre, nu när det inte verkar klia så mycket. Jag hoppas det,för i såfall kanske även nätterna blir bättre samtidigt som eksemen blir bättre på lilleman.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar