måndag 27 februari 2012

ÄLSKADE BARN!

Melissa kan verkligen vara världens jobbigaste unge ibland, men hon är också så sjukt rolig och mysig. Det är så roligtatt lyssna på allt hon har att säga!

Jens försöker prata tyska vid matbordet, Melissa tittar på han och säger "stort huvud, liten hjärna" och pekar på Jens.

Hon är ärlig också,närvi åker pulka vill hon helst att jag åker med och inte Jens "jag kommer mycket längre med dig på mamma, det är ju för att du ärså tjock och tung!"

Melissa är lycklig för att hon kommit på vad hon ska bli när hon blir stor, Jag frågar vad har du bestämt digför då Melissa? "Miljöaktivist" svarar 4 åringen, haha!

När vi har bråkatmed Melissa om att hon ska städa upp sina leksaker i vardagsrummet går hon in och surar på sitt rum, sen kommer hon ut "jag och mina gossedjur har pratat om det här nu, vi är överens, man hjälps åt och städa och det gäller er också" säger hon och pekar på oss vuxna i soffan!

Ja,det finns massor av exempel på roliga saker hon säger. Småsaker som hon säger, "det är så vackert ute idag" allt sådant får mig att le. Hon är riktigt lillgammal ibland när hon pratar!


1 kommentar: