tisdag 21 februari 2012

BRITISH MINI!



Är så trött så jag vet knappt vad jag heter. Inskolningen för Melissa på British mini har nu börjat. Vi har gått upp tidigare än vanligt och vart i gång hela dagarna. Jag har försökt hunnit få i mig lite nyttig frukost på morgonen sedan har vi fått lunch på förskolan. Melissa går på British mini "fourandfive"vilket är avdelningen för de lite större barnen. Jag tycker att det har gått bra hittills. Det är lite småsaker i pedagogernas planering som jag tyckt varit lite konstiga, sen har det varit lite rörigt och osäkert med saker dom gjort. Men jag försöker att inte bli negativ och försöker tänka att jag måste ge det lite tid. Det är ju inte bara nytt för oss föräldrar och barn. Förskolan är ju helt nyöppnad så det är nytt för alla och förhoppningsvis så kommer dom in i rutiner. Melissa verkar tycka det är kul och hon har fått en bra kompis som heter Amanda så det känns bra. Lokalerna känns också rymmliga och bra, det är kapprummet som känns sådär bara. En annan sak som känn väldigt annorlunda är hur barnen och fröknarna tilltalar varandra. Istället för "fröken" eller att tilltala förnamn så är det "miss Wilen" "Miss Swan" osv. som gäller. Låter skumt när man inte är van, men man vänjer sig nog med det också :) Som sagt, måste ge saker lite tid och låta dom komma in i allt innan jag dömer det. Hittills verkar det mesta bra. Dagen slutade tråkigt med att Melissa trillade ner för hela stentrappan när vi skulle åka hem. Hon slog i huvudet rejält men jag trorhon har klarat sig med ett blåmärke på kinden och årets största bula på huvudet. Vi har några dagar kvar på inskolningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar