söndag 12 februari 2012

MARIEFRED




Helgen började jag i fredagskväll med att träffa tjejerna, vi kollade på film och moffade mat och godis. Sedan har jag tillbringat nästan hela helgen i Mariefred. I lördags var vi och firade "lillLinus" som just fyllt 10 år. Det slank ner en himla massa goda bakverk som Elle hade gjort. Temat var dumle, så dumletårta, dumle muffins och dumle kakor var det. På lördag kväll tog vi det bara lungt och käkade rester, så inte ens en ansträgning på maten blev det.
Idag blev det ännu en tur till Mariefred för att fira mormorsom fyllde 86 år. Jens blev skonad och fick stanna hemma ;) Nej då, han har inget emot att följa med till Mariefred för släktfika men två dagar i rad med samma personer ville han nog helst slippa! Han fick stanna hemma med Theodor. Det var nog skönt för oss båda. Jag fick en bäbis fri stund och Jens fick en lugn hemma dag. I Mariefred gick vi en promenad, jag, mamma, Elle, Bethan och Håkan. Melissa stannade hos Emilia. Det var ju så himla fint väder, så till och med jag njöt av promenaden på sjön. Mamma var lite orolig att inte isen skulle hålla. Men vi överlevde! Och även alla andra som vi mötte ute på isen :) Hemma hos mormor bjöd Elle på ännu en jätte fin och jättegod tårta. Mormor hade också lagt fram lite torra mackor, med julskinka!!!! lite småkakor och sånt. Som vanligt gick det inte åt, och som vanligt försökte hon packa på mig massa gammal mat hem. Men den här gången stog jag på mig att jag inte skulle hanågot med.
Nu på kvällen köpte vi med oss pizza hem till Pär, Åsa och barnen. Det blev middag och ännu mer fika eftersom jag hade bakat en kladdkaka som vi hade med oss. Vi spelade bajsspelet,Gabriel kunde senare sova lungt eftersom han vann ;)
Nu är den här helgen slut. Den nya veckan börjar imorgon med storstädning och en massa spring till tvättstugan :(




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar