tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag.

ingen vinst....

inbakad lax i kärlekens tecken :)

lite finare dukat än vanligt.
Idag är det alla hjärtans dag. En del tycker att det är så komisiellt och ett påhitt av handeln att tjäna pengar. Jag tycker det är mysigt. Man behöver ju inte köpa massa skräp för att fira alla hjärtans dag. Vi skrapade lite lotter, men tyvärr vann vi inget mer än 20 kronor. Sedan dukade jag lite finare än vanligt och lagade inbakad lax till middag.
På kvällen tittade Linus förbi på fika,jag bakadeen blåbärspaj. Han är i Eskilstuna över natten bara eftersom han ska på arbetsinterjuv imorgon. Melissa har ju blivit rätt besatt av att spela olika spel på min Iphone, hon passadepå att visa morbror Linus alla spel hon kunde!
Melissa och morbror Linus.
Denna veckan är sista veckan för Melissa på dagis. Nästa vecka börjar hon på british mini. Vi fick idag reda på att det är en pojke till från dagis som ska börja där så det känns bra för Melissa tror jag. Iallafall så går ju Melissa bara tre dagar i veckan på dagis nu. Så imorgon och torsdag har hon kvar. Hon hade ett önskemål om att få bjuda barnen på fika innan hon slutar. Min första ide var att baka men eftersom inga barn får äta något med socker på dagis så blev det en stor fruktkorg med melon, vindruvor, torkad frukt och russin som hon fick ta med idag. Vi hade även knåpat ihop ett litet kollage som hon gav barnen och fröknarna. Antagligen kommer dom slänga den och glömma henne men det var mest för hennes egen skull. Tråkigt nog så har hennes bästa emilia slagit sig ordentligt på gymnastiken och kommer nog vara borta från dagis melissas sista dagar. Men vi hoppas hon kryar på sig snart.
Fruktkorg.

Kollage.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar