söndag 4 mars 2012

VASALOPPSHELG



Helgen har snart nått sitt slut. Jag har inte skrivit på ett tag, antingen har det hänt så lite så jag inte haft något att skriva om eller så har det varit så mycket så jag inte hunnit skriva. Det börjar iallafall bli lite "förvår" och det är superskönt. Melissa plockade fram sina solglasögon i fredags och vi tog en promenad i solen. Vi var även på BVC med Theodor som fick två nya sprutor. Stackarn! På lördagen var det möhippa för mig hela dagen. Jens var hemma med barnen och spelade spel och åt hamburgare. Idag har vi meckat ihop nya cykelkärran med cykeln, varit och pumpat däck i både cykel och kärra och även provkört ekipaget. Kommer bli skönt när jag kan cykla med båda barnen. Vi har också varit i kyrkan och träffat prästoch kantor. Nu känns allt klart till dop/vigsel. Men vi kommer ha en "träningsdag" innan.
Idag var det i vanlig ordning Vasaloppet. Jag brukar inte längta tillbaka till tiden i Mora men i vasaloppstider så kan lag längta lite, lite... Ytterst lite så vi på vasaloppet på tv idag iallafall. Jörgen Brink vann sitt tredje år i rad. Många hyllningar till han har jag läst idag. Och självklart är det fantastiskt gjort av han. Men jag tycker vasaloppet är något som man vinner en gång sedan har man liksom den segern på något sätt, och gjort det.Självklart kan man fortsätta åka men jag tycker det är någon annans tur att få vinna vasaloppet nu. Det är bara min åsikt såklart!
Nu ska jag laga lite mat och försöka hinna raportera om möhippan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar