måndag 12 mars 2012

VÅRVÄDER


Idag började jag och Melissa morgonen med att baka. Först blev det en chocklad/marsmellows kaka som blev jättegod. Sedan skulle jag fortsätta projektet med att baka drömmar till bröllopet. Jag misslyckas sällan när jag ska baka, och drömmarna har jag ju bakat 100 tal av innan ändå vart det något knas med degen. Det gick liksom inte ens att forma kakorna för degen bara rammlade isär. Jag slängde hela degen. Får se om jag orkar göra ett sista försök innan lördag eller om jag nöjer mig med dom drömmar jag har.
Efter bak och lite spring i tvättstugan så tog vi en promenad till lekparken i det sköna vädret. Nu känner man att våren är på väg. Så himmla mysigt! I lekparken så kom två poliser och hälsade på alla barnen, Melissa var hel imponerad! Den ena polisen verkade ha sin fru och son i parken så det var nog därför dom stannade till. Då blev alla barnen intresserade så dom stannadekvaren stund.
Hemma igen har jag gått igenom lite saker till på lördag, ljusstakar, vaser mm. Klädkammaren börjar bli proppfull med läskabackar, kläder och alltannat till på lördag. Nu vill jag att det ska bli fredag så vi kan köra sakerna till försammlingshemmet istället. Man kommer inte åt någotsom man ska i klädkammaren. Även i tv rummet står det packat med vin kartonger.
PÅ eftermiddagen vid mellis så provade jag igen att ge Theodor lite mat. Morotspurré. Inte heller denna gång vart det vidare populärt. Nej Theo tycker då att välling slår vanlig mat med hästlängder och det känns som det kommer bli en lång process att börja vänja han vid mat.

Nu inväntar jag och barnen att gubben ska komma.Sen blir det makaroner och falukorv till mat. Inte så fancy, kan knappt komma ihåg när jag åt det sist. Men denna vecka blir det bara enkel mat då vi har alldeles för mycket annat att göra.


1 kommentar:

  1. Bara jag som hittat det här 2021? när jag i engentligen skulle in på Mellisas yt kanal

    SvaraRadera