söndag 11 mars 2012

STALLET





Igår var Jens iväg på svensexa hela dagen. Lät på honnom som han hafte en kanon dag. Vi hade Nico, Jens bror sovande här i natt. Eftersom dom kom hem sent och lite onyktra så har det inte gått i många knop för Jens idag. Jag och Melissa passade på att tillbringa dagen i stallet. Melissa hade tur och var 2a att få välja ponny på ridningen idag. Nilla blev det såklart! Hon var så glad över det och vågade även trava idag. Det brukar vara lite si och så med att vilja trava, men på Nilla går allt bra :)
Det blev en liten ute ritt och sedan trav inne i ridhuset. Efter vi varit i stallet och ridit och fikat så lurade mamma med oss påen lång cykeltur. Melissa satt i cykelkärran som vi debut körde idag (förutom den lilla test omgången då) Det var riktigt skönt i det fina vädret men cykeln har ju stått sen Theodor kom till världen. Efter dagens tur känner jag mig nu lite ömi rumpan. Nu längtar jag tills Theo sitter stadigtoch kan åka med på cykeln. Man är så fri med en cykel att ta sig fram med istället för att gå överallt man ska. Nu på kvällen kom mamma och Linus förbi på taco middag. Linus kom igår och har nu flyttat hit för ett tag då han har fått ett tillfälligt job här. Ska bli spännande och se om han blir kvar eller hur det slutar. Under middagen och disken har Theodor underhållt oss i sin matstol, gud vad jag har skrattat. Han har sutit och dunkat och kraffsat på "matbrickan" som sitter fast på stolen. Han har varit koncentrerad till max och arbetat sig helt slut, nu sovar han och även Melissa. Det blir film, "Taken" för oss som vi tittar på i sängen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar