fredag 9 mars 2012

SMAKPORTIONER.

Idag hade gubben tagit ledigt, så vi började morgonen att lyxa till det med våfflor till frukost. Inte bra för min vikt nedgång men gott var det ;)
Under dagen har vi fixat med saker till bröllopet, bara en vecka kvar nu! Var och storhandlade på systemet för x antal tusen kronor, handalde även endel på ica. Godis till barnen, kaffe och massor med backar med dricka. Vi har också varit och beställt blommor till borden, inget märkvärdigt men lite blommor känns ju alltid fint. Vita rosor fick det bli. Vi har även fixat alla godispåsar till fiskedammen för våra små gäster. Känns som vi fått mycket gjort idag.
godispåsar

Har även provat så kläderna på Theodor passar till nästa helg. Jag köpte hans "kostym" redan när han var nyfödd och då visste jag inte vilken storlek han skulle ha. Var lite orolig att han hade hunnit växa ur kläderna men dom passade perfekt, och gud såååå söt han är i dom!
Nu på kvällen efter middagen så fick Theodor sin andra smakportion. Eller ja om man nu kan kalla det för portion... Han gapar för första tuggan och sen går det inte i så mycket mer. Massor av roliga grimarser får vi se. Han sitter ostadigt ännu men en liten stund klarar han att sitta i sin köks stol nu.

Sedan måste jag bara lägga till några nya citat från min lilla Melissa, en 4 åring med STORT ordförråd...
Jens och Melissa har handlat hamburgare som dom kör hem med i bilen Melissa säger till Jens "Det luktar delikat här i bilen" Haha, inte gott utan delikat!

Jag och Melissa går förbi några killar som röker och Melissa förklarar för migvarför dom gör det "mamma detluktar så äckligt när folk röker, det är också farligt. Men jag tror inte dom kan sluta för att dom tycker det är såååå gott. Precis som jag med chocklad. Jag vet ju att jag kan få hål i tänderna och onti magen men jag kan bara inte sluta"
Åh, lilla gumman ät hur mycket chocklad du vill bara du aldrig börjar röka!

Som vanligt ligger vi klockan 20.00 en fredag kväll redan i sängen, blir väl lite film nu innan vi sover!

1 kommentar:

  1. Super duper söt var han lilla Teo. Vad läser du för Melissa egentligen? Svenska ordboken eller? ;)

    SvaraRadera