söndag 25 mars 2012

"LILL-BOSSE"



Igår var vi i Uppsala och träffade barnens kusin Lill-bosse. Han är redan en månad men eftersom vi haft fullt upp med bröllop så har vi inte hunnit dit. Men nu äntligen fick vi träffa han. Lill-Bosse har ju varit hans smeknamn men nu har han äntligen fått ett riktigt namn, Leo. Vi bakade med oss en kladdkaka, tyvärr blev det ju inte så bra med mat och fika för vår del. Melissa och jag hade ett storgräl i Uppsala och det slutade med att hon blev utan kladdkaka. Det sved verkligen i mitt mammahjärta när vi alla sattoch fikade och Melissa inte fick något. Vi hade tidigare under lunchen bråkat om att hon skulle smaka EN sked av soppan för att få fika. Först spottade hon ut all mat över hela bordet, hennes andra försök spottade hon ut över HELA min klänning. Då fick jag nog och det blev ingen kladdkaka för henne. Det vart ju ett himla liv när hon insåg att hon inte skulle få fika senare. Men sen när vi fikade satt hon så snällt och åt sitt äpple medans vi andra moffade, då mådde jag sjukt dåligt. Men det är ju viktigt att stå fast vid sina regler. Jaja, jag sparade en bit till henne och idag är en ny dag så vi gör ett nytt försök med kladdkakan.
Vi åker tillbaka till Uppsala till påsken, hoppas det är varmt och skönt då eftersom vi planerar att grilla!
Idag ska vi till stallet, JAG ska provrida idag :) Känner mig lite nervös, då jag inte ridit på typ 14 år!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar