lördag 31 mars 2012

SNART PÅSK!

Snart är det påsk. Förra året hoppade jag över påskriset eftersom vi året innan fick massa kryp i hela köket. Men i år hade jag tänkt mig ett fint påskris. UTAN vatten, då slår det ju inte ut och man slipper då förhoppningsvis alla kryp. Min tanke var att jagville ha videkissar blandat med tulpaner. Sedan lila/svarta fjädrar och lite ägg som jag köpt nya på Indiska. När min snälla mamma igår kom hem till oss med riset hon plockat så började jag sätta ihop det hela. Men det blev inte alls som jag tänkt mig. Om jag ska ha tulpaner i så måste jag ju ha vatten i kom jag på ;) och det blev bara konstigt med alla saker. Så det slutade bara med en fin vårbukett med tulpaner och videkissar. I vatten, men tulpanerna dör ju snart och då slänger jag ut buketten. Får fixa ett nytt bara vanligt påskris nästa vecka med fjädrarna och äggen!

Nu på morgonen fick jag en liten för tidig påskpresent av Jens. Ridhjälm, ridbyxor/strumpor och ridskor! Nu ska jag boka in min första "riktiga" ridlektion på vilsta. Jag har velat fram och tillbaka med att rida i gruppen på onsdagar. Till slut kom vi här hemma fram till att det är onödigt att betala och binda upp mig varje onsdag kväll. Jens jobbar ju ofta sent och jag är ju så kvällstrött. Orkar inte pussla med barnvakt å så varje onsdag ifall Jens inte hinner hem. Vi räknade lite på ridpriserna och om jag tar en privatlektion i månaden så blir det samma pris per termin. Då får jag inte rida lika ofta men tror inte min tid räcker till mer. Sen får man ju rida "mer" på en privatlektion och jag som är lite smårädd slipper oroa mig för att alla andra har koll på sina hästar. Nu längtar jag, ska ringa på måndag och boka!
Nu på morgonen har vi hunnit med en sväng till Baby proffsen. Dom hade idag erbjudande på bilstolen Britax High way. Vi har tittat på den tills Theodor ska byta bilstol och idag var den nerrsatt med nästan 1000 kr. Vi kom till baby proffsen 09.50, 10 minuter innan öppning, och det var bra förefter oss så bara rullade det in bilar innan dom öppnat och alla hängde på låset för att hinna få en stol innan dom skulle ta slut. Vi var först i kön och behövde inte oroa oss. Nu ska vi bara koppla in den någon dag.
Snart är det dax att åka och veckohandla sedan blir det middag med familjen Björkman :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar