söndag 25 mars 2012

PONNYAKUTEN.

Idag är det söndag. På söndagar brukar jag och Melissa titta på Ponnyakuten på tv. Ja,ja jag vet det är ju ett barn/ungdomsprogram men jag tycker det är rätt roligt att titta på, dessutom tycker Melissa också det, så det är lite våran grej på söndagar. Jag blir sjukt imponerad av Tobbe varje gång jag tittar på programet. Han är så duktig på det han gör och vilken pli han har på sina egna hästar. Tycker också det är kul att titta på alla duktiga ungdommar som är med i programmet. Extra roligt denna säsong eftersom Nellie Berntsson är med, en 12 åring med stor talang. Ja, du som håller på med ridsport har säkert ett hum om vem hon är. Hon är en duktig och bra förebild för små tjejer innom ridsporten. Hon är ju även Hööks modell och driver en blogg som jag läser ibland. Jag förstår inte hur hon som bara är 12 år och går i skolan får tiden att räcka till till allt hon gör!? I MÅNGA år har jag varit SÅ sugen på att ta upp hästintresset och börja rida igen. Det är nästan 14 år sen jag red sist men varje gång jag är med Melissa i stallet så får jag en sån härlig kännsla. Men sen hittar jag alltid 100 ursäkter och det blir aldrig av. MEN idag red jag min första lektion på ca 14 år. På Vilsta ridskola har dom nybörjar ridning för vuxna och vi var tre tappra ryttare på plats. Jag märkte att rida är lite som att cykla, har man lärt sig det en gång så kan man det. Men jag var ju såklart inte duktig som en erfaren ryttare. Men klarade ändå av att trava och rida lätt. Tror det var lite lättare för mig än dom andra två då jag ändå kände till alla ord, ridvägar mm. Ridläraren tyckte att om jag ville rida fler gånger så skulle jag komma på Onsdagar då det fanns en grupp med platser kvar. Den gruppen hade ridit några terminer redan och hon trodde den gruppen skulle passa mig. Jag ska nu fundera på det. Det var superkul att rida idag igen, ända problemet är att jag blivit lite feg med åren och måste erkänna att det var lite läskigt! Men kanske vänjer man sig... Sen är det ju pengar, ingen billig sport:( Förutom avgiften så vill man ju åtminstone ha ridbyxor och skor, även en hjälm då ridskolans inte är så mysiga. Att rida i mjukisar och sneakers som jag gjorde idag var inte så bekvämt. Tur att min man är så förstående och sa innan jag ens sagt något att han tycker att vi ska betala så jag kan fortsätta om jag skulle vilja. Beslut, beslut...
Hästen jag fick rida heter Trevor:

Trevor Dream (Trevor)
Född: 2002
Härstamning: okänd
Ras: Tinkerkorsning
Färg o tecken: Mörkbrun, bläs,
vita bakstrumpor
Mankhöjd: ca 160 cm
Inköpt: okt 2006 av Trevor McGuigan, Bailieboro Irland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar