söndag 4 mars 2012

"UPP TILL BEVIS"



Min möhippa igår hade ett tema, nämligen "upp till bevis". Jag har ju under mitt 28 år långa liv provat på och gjort väldigtmycket olika saker. Nu var det upp till bevis vad jag lärt mig och kan. Madde, Toveoch Bodil kom och hämtade mig här hemma. Med mig fick jag en väska med diversse saker i. Jag hade inteförväntat mig att någon skulle fixa något för mig men om det skulle bli något så tänkte jag att det var just dessa vänner. Men jag tyckte det var lite konstigt att inte Elle var med iallafall. Vår första "station" var badhuset. Där väntade både Elle, mamma, Elisabeth, Christel och Linda. Jag blev lite chockad men var så glad att just dom var med. Alla som betyder lite extra i mitt liv, det var bara Denice som fattades så hade det varit perfekt. Inne i simhallen fick jag göra olika konster i vattnet medan dom andra satt på läktaren och gav poäng. Detta för att jag gått på konstsim när jag var yngre. Efter badhuset blev det lite fika ute i solen. Sedan skulle jag visa mina jonglör talanger, eftersom jag hållt på mycket och jonglerat för många år sedan. När jag jonglerade så halkade jag och skarapade upp knät, ajaj... men men, poäng fick jag tillslut :) Sedan fick jag även visa upp gymnastik och jujutsi. Jag var själv lite imponerad att jag fortfarande kunde knyta jujutsi bältet korrekt. Men jag måste säga att jag inte var duktig på något av det jag fick göra och mammas pengar har inte varit välinvesterade i alla dessa sporter. Meningen var att jag även skulle få rida men det hadeinte gått och ordnat, vilket var synd för det är väl det ända som jag skulle kunnat impa lite med :p Jag fick iallafall ihop lite poäng på varje station vilket var bra för varje poäng gav mig en viss summa pengar som jag sedan på kvällen kunde använda till middagen vi gick ut och åt. Resturangen var Grappa där jag åt trerätters. Löjroms toast, den var sådär men helt ok. Sedan beställde jag pasta/kyckling med chilli som var supergod. Det bästa var nötkladdkakan till efterrätt men tyvärr orkade jag inte mycket av den.
Jag tyckte det var en superrolig dag och jag är glad att dom flesta känner mig så pass bra så dom visste att jag inte skulle göra något som att klä ut mig och stå på stan och skämma ut mig. Det är absolut inte det att jag är rädd för vad folk skulle tycka om mig men jag förstår bara inte det roliga i möhippor som bara går ut på att göra bruden till åtlöje!? Nu slapp jag allt det. Tack snälla ni för en kanon dag tillsammans!


2 kommentarer:

  1. Jag hade jättekul och hoppas du är nöjd med dagen. Det var härligt att bara få vara Christel en dag och hänga med mina kusiner, puss!

    SvaraRadera
  2. Åh jag önskar att jag hade vart där <3
    Längtar till den 17e! Inte långt kvar nu :) Om du har nån tid över kanske vi kan ta en fika/lunch i e-town på torsdagen eller fredagen?

    // D

    SvaraRadera