torsdag 19 april 2012

STRESS, STRESS...

Har sådan tandvärk och en STOR blåsa i munnen. Två av mina största stress symptom. Att stressa för att man har bråttom det är en sak, då blir jag mest påverkad i humöret. Men denna psykiska stress som man inte kan styra över är jobbigt. Mina blåsor blir gigantiska och det är sjukt jobbigt att äta när jag har dom. Tandvärken kan jag leva med, den kommer utav att jag biter ihop käkarna så hårt när jag är stressad eller mår dåligt. Både dag och natt tid. På natten är det värst. Med tandvärken är jag mest orolig över att bita sönder tänderna. Sist så bet jag så hårt så ena tanden sprack ända upp till roten. Tandläkaren själv sa att hon aldrig sett något värre och jag fick dra ut den akut. Och mina tänder vill jag helst behålla, räcker med att det saknas en i käften på mig!
Idag har jag varit duktig och gjort egen pure till Theodor. Gröten börjar ju gå hem men annan mat bara ryser han när man stoppar den i munnen på han! Hoppas han kommer gilla min potatis/morotspure nu!
Melissa spexade runt hela morgonen i sin tunika. Hon valde kläder själv imorse, och det är så kul att titta på henne i smyg när hon står framför spegeln och beundrar sig själv!
Lilleman sover, snart ska vi ta och bege oss till dagis. Hämta hem Melissa. Snabbt stopp hemma på vägen för ombyte och sedan fortsätter vi till gymnastiken. Torsdagar är alltid lika hektiska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar