måndag 9 april 2012

SISTA PÅSKDAGEN...

Sista lediga påskdagen idag. Imorgon åter till dagis, jobboch alla tråkiga rutiner :( Idag har vi bara chillat ;) Jens mamma och kaj kom förbi.Dom har varit på österlen över påsk och åkte förbi oss på vägen hem till Uppsala. Lite lunch och blåbärspaj innan dom fortsatte vidare. Gick en sväng med barnvagnen och Theo till affären imorse, köpte lite mat ochtog en runda inne på barnens hus.Vi har pratat ett tag om att köpa en sån "hopp-gunga" till Theodor, så jag köpte en sån och en cykelhjälm till han, som är från min mamma egentligen. Nu ärbåda barnen utrustade med nya hjälmar inför cykel turerna i sommar.



Theodors hjälm var lite stor, men vi köpte den minsta storleken. Resten får han växa i, det är ju nån månad tills han kan sitta bak på iallafall. Nu fattas bara Melissas stödhjul och en hjälm till mig. Jag har aldrig använt hjälm men eftersom jag har två barn nu och dom aldrig skulle få cykla utan hjälm så kan jag ju inte vara sämre än vad jag lär ut till dom. Så från i sommar ska även jag vara säker i trafiken!
Nu på em/kväll harvi mest hängti soffan, jag har haft noll energi och känner mig som världens sämsta och tråkigaste mamma till Melissa. Usch, hatar att känna så! Lite gymnastik på golvet med Theodor efter middagen och snart ska jag stoppa mina skrikungar i säng och (förhoppningsvis) få lite lugn och ro, nya tag i morgon!
gymnastik, rulla till rygg...

...vila lite....

och tillbaka på mage igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar