fredag 13 april 2012

MASSOR MED MÅSTEN.

Usch vad tråkigt det är när man har massor med måsten att göra.... Jag har en hel lista här hemma;
#putsa fönster på utsidan.
# plantera om alla 20 gröna växter i lägenheten.
# Frosta av frysen, och rensa.
# Damma uppe på köksskåpen som är helt fettiga.
mm.
Igår var vi ju hemma hela dagen efter den sömnlösa natten, då tog jag tag i frysen iallafall, så nu kan jag stryka den punkten. Ska bara rensa lite mer där i.
Förutom att frosta av frysen igår så dukade jag och Melissa fram massor med pyssel och satti flera timmar och pysslade. Jag var helt i Melissas händer och "tillverkade" allt hon bad mig om. Det blev massa saker, bla några kikare och en fotoram till hennes rum.

Efter att vi pysslat så rensade jag mina pysselsaker, skänkte en del saker till Melissa och rensade därefter hennes pyssel låda. Fick göra om lite bland lådor och leksaker i ehnnes rum för att få plats med allt pyssel hon gör varje dag. Vi skulle verkligen behöva åka till Ikea och köpa lådor tillhennes skrivbord. Där skulle hon kunna ha allt pyssel, papper, tejp mm. Då skulle hon få plats med leksakerna i hyllan bättre också.
Mamma körde Melissa till gymnastiken,så jag hann vila lite innan Jens kom hem och innan Linus kom förbi en sväng.
Inatt har varit en lika sömnlös natt. Melissa har sovit men Theodor har skrikit om vartannat hela natten. Vet inte vad som hänt med hanns bra nattsömn. Hoppas det vänder tillbaka snart, annars vet jag inte riktigt hur det ska gå med oss trötta föräldrar.
Varit vaken flera timmar redan fast klockan bara är 08.30. Men efter litevälling till Theodor har jag legat kvar i sängen. Bloggat och läst andra bloggar. Förutom några bloggar från familj och vänner som jag läser så följer jag även Nellieberntsson.se och Linnolsson.se, två hästbloggar som jag tyckerär kul att läsa. Har också hunnit ner i tvätten två omgångar nu på morgonen. Resten av dagen ska jag städa och fortsätta springa ner i tvätten. Så mycket mer än det blir det inte denna fredag den 13e!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar