fredag 20 april 2012

SLUT PÅ VECAKN!

Tack å lov är veckan slut. Gubben har just kommit hem och nu är det HELG! Fredagarna är så sköna då jobbar Jens i stan och är hemma strax efter 16.00. Vi har en ganska lugn helg framför oss. kalas, middag hos moster och stallet för mig. MEN det dyker nog upp lite mer att göra :)
Idag vaknade vi till rusk väder. Melissa tyckte vi skulle ut och hoppa i vattenpölar och eftersom jag ville ner på stan så slog vi två flugor i en smäll.

Idag var det en hel del erbjudanden på stan. Oftast är det Melissa som får nya kläder här i huset men den här månaden är det bara Theodor (och vi vuxna) som behöver saker inför sommaren. Melissa behöver endast sandaler/tofflor resten är rensat och påfyllt inför sommaren för hennes del. Hon kan fortfarande ha en hel del från förra sommaren. Theodor därimot har ingenting. Jens behöver lite saker och jag med. På Lindex hade dom "ta tre betala för två" på HELA barn avdelningen så vi handlade lite där. Köpte bla en fin vår/sommarjacka som jag tittat på ett tag till han där.
På H&M hade dom klubbrabatt 10% sen har jag ju min rabatt på 25% så där passade jag på att handla BILLIGA saker i lite större storlek så han kommer ha något till Thailandresan i vinter. (Det gäller att vara ute i tid!) Två tröjor, shorts och solhatt fick jag för dryga hundralappen!
När vi kom hem igen och fått i oss lite lunch så bakade vi kokosbollar, Melissas önskemål till fredagsmyset ikväll är nämligen kokosbollar och popcorn! Och jag har INTE köpt något godis till mitt och Jens fredagsmys.Men jag lär väl inte vara nyttigare ändå nunär kylen är full av kokosbollar!
Nu kallar min plikt som fru, in till spisen och laga mat.Kassler med ris blir det nog bestämmt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar