söndag 15 april 2012

PLANTERA BLOMMOR!

Igår, lördag var vi mest hemma. Vi åkte en sväng och storhandlade på Ica Maxi och stannade även på cykleaffären. Nu har vi fått en lösning till hur vi ska få på stödhjulen på Melissas cykel utan att behöva ta bort pakethållaren. Jag har ju nu varit den ända i familjen som inte har någon cykelhjälm, så det blev ett inköp av hjälm också. Har varit för snål för att köpa en, eftersom dom kostar typ 500 och upp. Men det är ju verkligen att vara dumsnål. Har nog även struntat i det eftersom jag inte ser klok ut i hjälm. Men nu äntligen (tog mig 28 år och att bli småbarnsförälder) har jag fattat vilken tönt jag är som tänker mer på utseende än säkerhet och vilken skillnad en hjälm kan göra, och jag SKITER i hur jag ser ut,FAKTISKT! Det är konstigt det där, när jag rider tycker jag inte det är ett dugg "pinsamt" att ha hjälm, vad är skillnaden egentligen!?
På eftermiddagen hade vi Bonnie här på lek. Melissa och Bonnie leker väldigt bra ihop så det är kul. Vi brukar köra varannan gång med att ta tjejerna. Jag; Jens och Theo hängde i soffan hela eftermiddagen, trötta som vi alltid är! Theodor är ganska nöjd med att få rulla/kravla runnt på golvet. Han kan på sitt eget lilla sätt ta sig genom hela tv rummet. HAn är nöjd tills han hamnar i "knipa"som under skåpet, då får man komma och dra ut han :)
Idag har vi planterat om alla växter här hemma. Inte en dag för sent. Vi skulle gjort det i höstas men nu BEHÖVDES det verkligen. Mamma hämtade upp mig efter lunch.Vi tog en sväng ut till Rusta och kikade runt lite. Sedan åkte vi till blommster affären. Jag köpte jord, innerkrukor mm. Sedan satte viigång att plantera hemma. Vi fick dock åka tillbaka till affären och mixtra om bland krukorna för att få allt att passa. Men nu är det gjort och jag kan pricka av en av sakerna på "måste göra listan"

Nu håller jag tummarna att alla blommor överlever omplanteringen :)
Nu efter middagen har jag och Melissa kollat på ponnyakuten som i vanlig ordning på söndagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar