onsdag 18 april 2012

BESLUT TAGET :)

Igår kväll beslutade vi att det kommer bli Thailand två veckor. MEN inte över jul.Vi kommer åka så vi är hemma några dagar innan jul. Det vart SÅ mycket billigare. Att bara skjuta fram resan några dagar och komma hem innan jul vart 15.000 billigare! Vi var såååå nära att boka resan redan igår. Men innan hann vi besluta att vi ska suga lite på beslutet, eller rättare sagt var det jag som behövde få smälta beslutet lite.
Jag har blivit så jobbig med allt. Överanalyserar, tänker och grubblar och kan inte komma fram till beslut. Har lite ångest över hela mitt liv just nu. Jag ÄLSKAR mina barn men som jag redan skrivit så är jag i någon liten svacka ochhar inte så mycket energi. Det tar då väldigt extra mycket på krafterna med en grinig 4 åring och en liten bäbis. Melissa kan verkligen göra mig vansinnig just nu. Av Theodor blir jag mest stressad. Jag och Melissa har disskutioner om allt och hon ska bråka om allt, verkligen ALLT. Sedan får jag ångest/dåligt samvete på kvällen för att jag inte klarar av alla gräl eller för att jag har varit arg på henne. Jag har ju haft perioder i mitt liv då jag kanske inte mått så bra. Just nu är jag jätte lycklig med hur mitt liv ser ut. Då menar jag att jag har Jens, barnen och min familj. Men ibland känns det liksom för bra för att vara sant. Och jag är ändå stressad över saker som jobb, plugg, inkomst, lägenhet mm. Kan inte beskriva det riktigt men samtidigt som allt känns på topp så känner jag mig ändå nere. Har blivit så kännslig och orolig för allt sen Theodor kom till världen. Börjat tänka massa konstiga tankar. Det kan vara tankar om någon i min familj skulle dö eller tänk om Melissa tycker att vi bara bryr oss om Theodor. Osv. Jag försöker att inte tänka så mycket men jag kan inte riktigt styra det. Ibland kan jag bara börja gråta utan andledning. Det hjälper ju inte att jag är konstant trött och har ont i kroppen HELA tiden.
Något roligare är att Theodor äntligen börjat äta bättre. Vi har trugat och kämpat med att få i han mat, men det har inte varit lätt. Idag åt han upp hela skålen gröt utan minsta problem! Tror han börjar vänja sig vid lite mer mat och smaker, så skönt! Idag har Melissa varit på dagis. Theodor somnade efter lunchen och JAG fick sova TVÅ TIMMAR på dagen. Det är ett under och känns väldigt bra!





1 kommentar:

  1. Thailand - bra beslut :)

    Och Julia jag förstår verkligen hur du menar när du skriver att du är lycklig men ändå deppig, det kan vara en kombination av sömnbrist och stress över framtiden....Det ordnar sig ska du se, stor kram Christel

    SvaraRadera