torsdag 5 april 2012

PÅSK

Skärtorsdag idag, första dagen på påsk helgen. Ska bli skönt att ha gubben hemma några dagar. Vi är bokade till max NÄSTAN hela helgen. Idag har jag städat och tvättat så jag slipper tänka på det över påsken. Har också hunnit med att bakat. Dumle kakor som blev supergoda, och SÅ enkla att göra. Dom kommer vi baka fler gånger här hemma.

Som jag sagt miljoner gånger redan så är jag så trött på mina grannar, särskillt en som inte vet hur man sköter en tvättstuga. Imorse hade jag tvätt tid, allt är lungt tills jag ska in i torkrummet där det hänger proppat med tvätt. Vet inte ens om jagkan kalla det hänger. När kärringen har tvättat så lägger hon kläderna som stora klumpar uppe på linan. Har noterat det här förrut och undrat hur hennes tvätt torkar. Dessutom måste kläderna bli jätte skrynkliga. Hälften av tvätten låg på golvet. Jag skulle inte ens behandla min SMUTSIGA tvätt så som hon behandlar sin nytvättade. Jag blir chockad över hur vissa människor fungerar och jag vågar inte ens tänka på hur det ser ut uppe hos henne och hennes tre barn. Antar att det är en svinstia. Iallafall så slet jag bara ner allt i en hög på golvet och hängde upp min tvätt. Hon verkar ju inte bry sig ändå!
en liten del av min kära grannes tvätt!

Vi har också hunnit med lite annat under kvällen, bla så har vi handlat för påsken. Jag köpte lite påsk godis till våran fina marie mekko skål, en duk, en blomma och all mat för veckan. Vi har inte så mycket påskpynt hemma hos oss men det lilla vi har är nu på plats, så lite påskkännsla får man allt ;)

Förra helgen köpte vi ny bilstol till Theodor, den är nu ikopplad. Han sitter nu i mitten där bak. Den platsen är ju lite säkrare än bakom föraren. Sedan får vi lättare plats med en till passagerare där bak. Dessutom tycker båda barnen det är roligare att få sitta bredvid varann. I tisdags hade vi bilen inlämnad för både in och utvändig rengörning. Nu skiner den och blänker på insidan. Skönt att vara av med allt grus på golven efter vintern också.

Imorgon hjälper vi Linda och Rene att flytta, ska bli spännande att se deras nya hus dom köpt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar