onsdag 25 april 2012

NYTT ID/BANKKORT

Idag har jag redan hunnit vara till polisen. Mitt Id kort går ut i dagarna. Jag har skjutit på det så länge nu eftersom det kostar 400 kronor att fixa ett nytt. Men nu var det verkligen dags. Fixade ordning håret och sminkade mig liiiite iallafall. Man ska ju ändå leva med den där bilden i 5 år tänkte jag. Men jag såg ändå ut som en fånge från min cell på bilden så all möda med att göra ordning mig var bara bortkasstad tid. Jag har också beställt nytt bankkort när jag ändå var i farten. Mitt började bli så slitet. Jag har ju swedbank, då kan man få en egen bild på bankkortet. Har haft Melissa fram tills nu men med tvåbarn blev det svårt att välja så det blev en bild på mig och Jens från bröllopet. Jag har tjatat lite på gubben, det är dax för han med att skaffa nya kort, Körkort/alla bankkort mm. Han har ju bytt efternamn sen vi gifte oss så det står ju fel på alla hans kort. Han har inte fått arslet ur vädret att göra det än. Jag kan slå vad om att han inte kommer göra det heller förns han står där en dag skitförbannad över att något är ogilltigt i någon situation. Då kommer jag säga "vad var det jag sa" :) Nya pass behöver vi helafamiljen, Jens för efternamnet. Mitt och Melissas går snart ut och lilleman har ju inget än. Det får bli ett kalas att betala till vintern när våran resa närmar sig.


Theodor har börjat vara mycket mer med. Han har börjat tala om tydligt vad han vill och inte vill. Han tar sig fram genom att rulla genom rummen. I tv rummet har han en filt som han ligger på nere på golvet. Men han håller sig inte särskillt länge på filten. Nu har han börjat upptäcka cd hyllorna som vi har. Han tar sikt och rullar dit, sedan börjar han dra ut alla skivor han kommer åt. Helst ska han öppna fodralen och slänga skivorna över golvet. Då får man gå dit och ta dom ifrån han och ställa tillbaka skivorna. Sedan flytta han en bit bort från hyllorna. Då börjar han skrika hysteriskt, sen hinner man inte ens sätta sig i soffan igen förns han rullar snabbt som blixten förbi en och fram till hyllorna igen. Och så håller det på....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar