söndag 22 april 2012

PONNY AKUTEN 3.

Idag hade jag lurat med mig Madde till stallet, vi tog en ridlektion för Lena. Förutom min "prova på" lektion på 20 minuter för ett tag sen så var det första gången på ca 14 år som jag red idag. Men gud vad KUL det var! Måste få säga att jag är riktigt stolt över mig själv. Trots att jag blivit lite rädd för hästar på äldre dar så klarade jag lektionen riktigt bra. Jag var ju lite ringrostig kan man minst sagt säga,men jag klarade av trav, galopp och alla ridvägar och begrepp. Känndes nästan som det var igår jag red sist. Så mina MÅNGA år i stallet som liten har inte varit bortkasstad tid :) Hästintresset har alltid funnits kvar och nu fattar jag inte att jag inte tagit tag i detta tidigare och börjat igen. Vilken kännsla. MEN imorgon kommer jag ha träningsvärk, det vill jag lova! Det är också kul att Melissa är så intresserad av hästar och ridning. Hon som annars är rädd för det mesta, men inte i stallet. Det är också kul att ha ett intresse, bara vi tjejer i familjen. Melissa rider ju på söndagar i Ekeby ridskola. På söndagar kollar vi också på ponnyakuten. Det har blivit våran lilla mys stund tillsammans utan grabbarna här hemma. Melissas största Idoler, Nellie Berntsson och hästen Stella är med denna säsong så säsong 3 är lite extra kul att titta på med henne:) Nellie är även modell i HÖÖKS katalogen som Melissa bläddrar i, och tittar på bilderna. Mycket duktig/framgångsrik och söt tjej den där Nellie :) Dessutom verkar hon väldigt klok för sina unga 12 år. Tyvärr är det näst sista avsnittet idag. Hoppas det kommer en ny säsong SNART!

Melissa är på bowlingkalas nu ibowlinghallen. Hon har längtat över en vecka, så jag hoppas hon haft kul nu när jag snart ska hämta hem henne. Har bett min kära man att ladda ner lite filmer tills ikväll, så hoppas på att båda barnen vill sova ikväll så man kan få plocka fram lite chips och mysa tillsammans. Bjuder även på lite bilder på min egna FINA LILLA RYTTARE, MELISSA <3




1 kommentar:

  1. Men herregud så söt din dotter är! ;)Ja en fin liten ryttare. Hoppas din vecka varit kanoners och hoppas denna också blir bra. Jag tänker inte göra reklam för min blogg så här vanligtvis men du får ju såklart jättegärna kolla in den haha. Nu vart det i alla fall. Kram på dig och ha det bra!

    SvaraRadera