söndag 8 april 2012

PÅSK I UPPSALA

Påskafton spenderade vi i Uppsala hos barnens kusiner. Vi grillade med Jens syskon och familjer. Super gott var det. Vi hade lite "knytis" jag hade gjort en hemmagjort potatis/fetaost sallad. Sedan hade jag och Jens fläskfile i chilli marinad som vi grillade. På sommrarna önskar jag mer än något att jag skulle ha en liten uteplats så man kunde grilla! Ungarna hade skoj hela dagen, det blev både inne och utelek. Det var mysigt i Uppsala även om det var lite konstigt att inte spendera påsken hos moster i Mariefred. Av moster brukar vi få lotter av olika slag i påskpresent eller födelsedagar eller liknande. Igår hade alla fått en varsinn andel på V 75 som hon satsat. Alla gick hem glada och 1900 kr/var rikare. Verkligen kul för dom och framför allt för Gilla som äntligen fick bjuda på lite vinst. Hennes egen rad gav även den 20.000 kr. MEN jag förstår inte riktigt den här skadeglädjen alla verkar ha. Jag har iallafall fått höra hur synd det var om mig som inte var där och missade vinsten. Självklart var det tråkigt men jag hade trevligt i Uppsala. Sen kan jag lova er alla att det var lika bra att jag inte var där. Hade jag varit det så hade INGEN vunnit iallafall,jag för nämligen otur med mig vad gäller sådant. Det kan man ju bli lite butter över men jag har vunnit kärlek i mitt liv så jag är lycklig ändå ;)
Lill kusinen LEO.

THEODOR <3

Melissa och Ella körde runt som två vilddjur :)

COOP TÅRTAN, som nästan vartenda familj verkar ha bakat under påsken :)

Det blev endel godis, tårta och annat gott igår. Men det blev även lite småpresenter i påskäggen till barnen. Det tycker jag är bra, godis äter dom så mycket ändå. Melissa fick en bikini och en liten nalle av oss. Hon är i en period då han bara leker med alla sina små nallar. Helst små djur ska det vara. Ett spel och lite hårsaker/nagelack fick Melissa i Uppsala. Theodor ficken hatt :) Men finaste påskpresenten fick barnen av Mormor. En body till Theodor och klänning/leggins till Melissa från Polarn och Pyret. Även om min dotter inte tycker det är kul med kläder så tycker jag om att dom får saker som kommer till användning. TACK mamma!
Våra påskägg som vi delade ut här hemma på morgonen.
Idag har vi dragit oss i evigheter på morgonen. Vissa människor, även min man älskar att ha det så på helgerna. Tyvärr är det inte ofta hanfår det för jag själv mår riktigt dåligt av det. Jag vill vara igång och på språng. Jag blir nästan deprimerad av att sitta hemma i soffan en hel dag och glo. Det hade varit skillnad om man hade hus, då finns massa sysslor och projekt hela tiden att ta tag i. Det är inte det att jag måste iväg, men måste ha något att göra. Kanske ska köpa mig lite nytt pappers pyssel, börja göra lite mer kort och sådant. Då kan Jens få ta det lungt och ligga i soffan medans jag pysslar på helgerna... Jag fick iallafall med mig familjen på en liten promenad ner på stan. Vi letade stödhjul till Melissas cykel men hittade inga. En ny cykelhjälm till henne blev det och en fika där nere. Nu ska vi snart till mamma på middag.
på väg ner på stan

fika på stan, Jens serchockad ut :p


1 kommentar:

  1. Haha jag håller med, om jag hade vart där hade det inte heller blivit vinst.. det är inte min grej liksom och jag har accepterat det ;) Den största vinsten är ju faktiskt som du säger- kärleken <3 Jag är inte heller bitter bara suuuper glad för mammas skull, det förtjänar hon verkligen!! :) Glad Påsk i efterskott! Puss D

    SvaraRadera