tisdag 17 april 2012

AUSTRALIEN/ARUBA/THAILAND...

Vi har ju länge planerat att vivill åka till Australien.Vi fick ju ihop en hel del pengar vid bröllopet och hoppas få lite över efter deklarationen. Meningen är att vi ska resa i vinter, helst över jul och nyår lite beroende på priser. Igår tog våra planer en helt ny vändning. Vi ha tänkt fram och tillbaka. Efter lite tankar och disskutioner lutar nu resan mer mot Thailand eller Aruba. Australien resan kommer bli väldigt dyr. Vi vill hyra bil under Australien resan och det är långt dit, så 5 veckor vill vi vara borta. Ska vi vara borta 5 veckor blir bilhyran dyr. Vi kommer inte ha råd att bo något på hotell, utan vi kommer bo hos min familj hela semestern. Jätte mysigt, men vi vill också ha lite semester bara vi. Sedan har jag ju varit i Australien 6 gånger redan. Flygresa på MINST 24 timmarkänns ju sådär med två små barn. Det skulle vara kul att se något annat nu. Då kom vi fram till Aruba eller Thailand. Aruba, jättefint säkert. Hittat ett superfint hotell med All inclisive, vilket är kanon med barnen. Men som jag fått lite råd och tips nu så är Aruba enbart sol och bad. Hänga vid hotellet eller på stranden. Hittade en bra resa till "vårat" hotell med all inclusive för "bra" pris under hösten, dock inte under jul. Aruba säger alla när jag frågar, bara en som sagt Thailand och det är Camilla som faktiskt varit på BÄGGE ställena själv. Jag tror folk tänker Aruba eftersom det känns lyxigare och ovanligare än Thailand. Så tänkte iallafall jag först. Men nu börjar jag överväga Thailand. Mycket billig mat och shopping mm. Förutom sol och bad kan man göra otroligt mycket dagsutflykter, som rida elefant, se platser, uppleva lite mer än bara stranden. Dessutom finns det fler barnvänliga hotell. Bamseklubben måste ju vara en gudagåva för föräldrar på semester OCH kul för barnen. Dessutom kanske vi har råd att åka dit över jul. Om inte över jul så blir resan mycket billigare än både Aruba och Australien. Resetiden till Thailand och Aruba är nästan densamma. Ca halva restiden om man gämför med Australien. Ja, vi har lite att tänka på. Om någon har tips och ideér får ni jätte gärna dela med er, kanske på vart i Thailand osv. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar