torsdag 10 januari 2013

STÄDNING

Det känns som veckorna går alldeles för fort när det kommer till städningen här hemma. Jag dammsuger och torkar av varannan vecka här hemma, oftare har jag inte ork till. Plocka, byta lakan och städa undan roar jag mig med mest hela dagarna efter min kära familj. Man skulle kunna säga att jag är "plockaren" här hemma. Just dammsuga tycker jag är så fruktansvärt tråkigt, så lite på skoj kollade jag nu på morgonen upp vad det skulle kosta med städning här hemma. Regelbunden städning av lägenheten skulle kosta oss ca 800 kr i månaden med RUT avdraget. Jag trodde det skulle vara dyrare. Dock har vi inte råd med sådan lyx nu, men det är verkligen något jag kommer ordna med så fort jag också kommer jobba. Jag skulle lätt nu kunna tänka mig städning istället för andra onödigheter som vi betalar för. Exempelvis alla tv kanaler, tyvärr tror jag inte min älskade man vill byta ut fotbollskanalerna mot städning. Han får ju oftast städningen gratis iallafall, haha! Men sug lite på känslan att aldrig mer behöva dammsuga, visst skulle det vara skönt!



Längtar även till sommar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar