tisdag 15 januari 2013

HÅL I ÖRONEN.

Första gången Melissa frågade om att få ta hål i öronen var hon 3 år. NEJ. Sedan frågade hon ett par gånger när hon fyllt 4 år. NEJ. Sen hon fyllde 5 år har hon tjatat hål i huvudet på mig om att få göra det. Vi har hela tiden sagt nej för att hon är för liten. Många av hennes kompisar har redan hål. Det blir lite konstigt att säga att hon är för liten när hennes kompisar är lika gamla. Så jag började tänka mer på det och läsa på lite. Efter mycket tänkande ändrade jag mig. Jens som inte ens tycker det är ok med nagellack (!?) var svårare att övertala men han gav sitt godkännande. Jag har läst på allt om nickel allergi och infekterade hål. Är inte orolig över nickel, där får man vara jävligt noga bara när man väljer örhängen. Infektion kan det ju bli nu när det ska läka, men vi tvättar ordentligt och hoppas på det bästa. Nu kommer säkert många av er tycka att det är idioti att ta med pistol. Vi gick inte till någon skabbig hårsalong utan till utbildad personal som jobbar med hygien på en hud salong. Såklart blir det aldrig lika sterilt som hos piercaren. Pistolerna har utvecklats så det stora argumentet som alla har om att baksidan är täckt med baciller stämmer inte. Så var det på min tid, men trots det har hålen jag tog med pistol läkt fint och det är dessa hål jag har än idag. Mina första hål, tagna på annat sätt och med guld istället för plast var jätte infekterade. Dom jag har nu har jag haft i ca 15 år. Jag hoppas Melissas läker fint, om inte så behöver jag ändå inga predikningar om mitt val att låta henne ta hål.
Imorse när hon fick veta att vi tillät håltagning ville hon gå på en gång. Så en sväng på stan efter jag predikat om hur ont det skulle göra (i hopp om att hon skulle ångra sig) blev det. Vi gick en sväng till bibblan och tog sen hål i öronen. Melissa var super modig. Inte ett knyst sa hon. Två tårar såg jag rann ner för kinden som hon torkade bort snabbt innan hon skuttade i väg till spegeln. Sen vi kom hem har hon mest stått malligt framför spegeln hela tiden, så hon verkar super nöjd. Det är huvudsaken!



Theodor leker med Alfons Åberg på bibblan.







Jätte mallig tjej med ROSA örhängen!




Är glad man inte tog hål på 50 och 60 talet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar