onsdag 23 januari 2013

ARBETSFÖRMEDLINGEN, VILKET SKÄMT!

Ja alltså jag pluggar ju fortfarande den här terminen men pga komvux nya samarbete med Jensens istället för nti där jag tidigare gått så kommer jag läsa ytterst lite och kurstiden blir utdraget till slutet av maj. Så från och med måndag kan man säga att jag är arbetslös, eller arbetssökande som dom så fint kallar det på arbetsförmedlingen. Vår ekonomi kommer vara på botten nu, känns skit trist och jävligt jobbigt/stressigt. Jag tycks inte få hjälp någonstans, soc- Jens tjänar för bra. FK och AF verkar jag inte uppfylla kraven för, likaså A-kassan som jag är med i. Det mest irriterande är att vart jag än vänder mig så skickar dom mig till nästa ställe, så jag vandrar bara runt. Nu sitter jag på AF IGEN. Det måste vara ett skämt. När man kommer hit är det så rörigt så man inte vet var man ska ta vägen. När jag stått i kö 20 min för att få en kölapp får jag vänta ytterligare. Hur länge vet jag inte, har väntat i 1 timme nu. Det har gått 3 nummer sen jag satte mig och det är 10 nummer till innan mig :/ vafan!? Vilket jävla virrvarr det här är, jag får bara ont i magen av hela den här processen, för att inte tala om den ekonomiska stressen som knäcker mig. MEN jag har ju lyckats ta mig igenom sådana här perioder tidigare i livet så jag överlever nog trots en klump av ångest i magen. Nu har jag iallafall beslutat mig för att söka högskolan till hösten. Jag vill ju inte plugga mer men inser att det är det jag nog måste göra. Har kollat på både högskolan och yrkesutbildningar. Efter mycket tänkande så är planen nu förskollärare. Önska mig lycka till!






Tur jag har världens bästa familj iallafall!

2 kommentarer:

  1. Förskollärare låter som en bra idé tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Va konstigt att du inte får a-kassa om du betalat för det ?! =/
    Ne, aldrig kul att vara arbetslös men det löser sej på ett eller annat vänster, hang in there!
    Imponerande att du vill fortsätta plugga, önskar jag kände så.. Du kommer fixa det för du har ett mål, ett bra sådant dessutom. Förskollelärare behövs alltid :)
    Håller ögon och öron öppna om jobb till dess. Kram Denice

    SvaraRadera