onsdag 2 januari 2013

SOM EN KÄFTSMÄLL...

...Kom vardagen tillbaka! Jens första dag på jobbet och barnen på dagis. Nu ska jag åter igen klara vardagen "själv" med barn och middags lagning när Jens kommer hem sent från jobbet. Jag fick smaka på det redan igår då Jens var nere hos Andy och kollade fotboll. Med två griniga barn försökte jag få ihop middag och passa den lilla förbrytaren samtidigt. Måste jag säga att jag fick misshandla mig själv inombords för att behålla lugnet. På 30 dagar med hela familjen hemma har man hunnit bli rätt bekväm med all hjälp. Dessutom varit på semester då man ätit ute och även sluppit bädda sin egen säng på hotellet! MEN det ska också bli skönt (lite iallafall) att gå in i ekorrehjulet igen. Plugg, jobb, dagis och träning. Måste bara vänja mig först igen.
Vi tar en lugn start och börjar med bio ikväll när gubben kommer från jobbet.






Theo är i en rolig period då han ska krypa upp och in i saker och sätta sig hela tiden. Det är köksskåpen och under skrivbordet, på bilden har han satt sig på skostället och krupit i mellan bordsskivan och "underskivan" på vardagsrums bordet! :)

1 kommentar:

  1. Kört igång dagens blogg på våran blogg!
    Anmäl dig gärna, enkla regler!

    http://kajsaochtuvas.blogg.se/2013/january/dagens-blogg.html

    SvaraRadera