tisdag 8 januari 2013

BARFOTA SKOR.

Har hört och läst både bra och dåliga erfarenheter om dessa barfota skor. Jag fick presentkort på stadium i julklapp, för pengarna ville jag köpa nya tränings skor. Provade ett par barfota skor från Nike, mest för att dom var så jäkla snygga. Velade lite ifall jag skulle köpa dom, vet ju hur skönt det är att träna i ett par nya skor med bra stötdämpning i. Men dom var så grymt sköna på så jag köpte dom, tänkte att klarar jag inte träna med dom kan jag ju alltid ha dom som vanliga skor sen i vår. Eftersom jag är nybörjare på barfota skor så tar jag det rätt lugnt med dom. Tänkte köra pump i dom till att börja med, och det fungerar bra. Har också gått lång promenader med skorna och det fungerar utmärkt. Löpning är inte min grej, och där ska man nog vara rätt erfaren och ha bra teknik för ett par sådana skor. Ska så småningom prova skorna på fler träningar. Men eftersom jag fått lite expert råd om att vänja fötterna först så utgår jag från det. Det jag har märkt är att träningen blir mycket jobbigare med dom här skorna, vilket inte är så konstigt då du får lov att använda fler muskler. När jag tränar i skorna känns det nästan som dom runt mig i sina stötdämpande skor fuskar sig igenom träningen, haha! Var ju lite tveksam på det här förut, men har läst på mycket och efter att testat så verkar dom rätt bra. Som sagt om jag fortsätter och inte är nöjd så har jag ett par jäkligt snygga och sköna skor till våren iallafall!



Mina skor, grå och rosa!






Fler Nike barfota skor, så snygga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar