lördag 12 januari 2013

FÖRTYDLIGANDE

Efter påtryckningar om inlägget angående svärföräldrar, och eftersom vissa människor bara kan tolka en text ur sin synvinkel så ska jag här och nu förtydliga mig lite.

Självklart finns det undantag där svärföräldrarna from hell existerar, lika väl som det finns "svärungarna" from hell. Men jag tycker många gånger att mammor är för känsliga när det gäller sina barn. Och det ironiska är att i mammors ögon är det OFTAST farmor som är problemet och inte mormor. Im just saying... Som jag skrev kanske man får ta vissa saker med en nypa salt. Farmor uppfostrar bara ditt barn om du tillåter det.

Till och med människor som varken känner mig eller mina svärföräldrar har lämnat kommentarer om att jag ska vända på steken och att jag inte kan förstå därför att jag fått "turen" att få dom perfekta svärföräldrarna. Ja, kanske är det så att jag är lyckligt lottad som fått dom svärföräldrar jag fått. Men kanske ni ska vända på steken ytterligare en gång. Det kan ju också vara så att jag inte går i taket för att någon av svärföräldrarna byter ut barnmaten i kylen mot ekologisk mat hemma hos oss. Det kan ju faktiskt vara så att jag tar saker med en nypa salt som ni andra skapar till stora problem med era svärföräldrar. Just för att jag VÄLJER att ha en bra relation till dom. Det är så jag vill ha det i mitt och min familjs liv, en bra relation till svärföräldrarna. Nu pratar jag såklart inte om dom extrem fall som finns utan om dom "vanligaste" problemen som just många föräldrar verkar ha med sina svärföräldrar.

Var glad att dom finns, det är jag!

Måste bara tillägga att det roligaste med att ha en blogg måste vara att få kommentarer! Ironiskt nog så verkar många ha fler åsikter OM MINA åsikter istället för att ha egna åsikter om saker och ting. Det är helt ok för mig. Fortsätt gärna kommentera, MEN negativa kommentarer som är ANONYMA åker i papperskorgen direkt. Av alla kommentarer igår var det bara två st som lämnade namn. Jag står för mina åsikter här på bloggen och ni får jätte gärna kommentera och ha åsikter men då får ni också stå för dom, precis som jag. Det är inte mer än rättvist. Kan ni inte stå för vad ni skriver så skriv inget alls!

Tack å hej, leverpastej!




Här är jag, och jag står för mina åsikter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar