måndag 14 januari 2013

PLUGGAR

Skriver in inlämningsuppgift/delprov. Som vanligt börjar jag i sista sekund. Vi hade 8 dagar på oss från måndag förra veckan men jag började idag, så jag har idag och imorgon på mig att skriva klart. Jag gör alltid så, men jag lyckas nästan alltid hålla mig på VG. Tror jag jobbar bättre under press. Måste liksom få känslan att "nu måste jag" och det får jag ju verkligen när jag påbörjar uppgiften såhär dagen innan inlämning ;) det konstiga när man sitter och pluggar är att man blir så produktiv med allt annat, som man annars inte har ork till. Jag städar lådor och skåp som jag annars skulle ge tusan i. Allt för att slippa plugga. Men till slut inser jag att det inte finns någon återvändo... Har iallafall snart skrivit halva uppgiften, så det ser ljust ut! Det ända som stör är att min älskade man hade sönder fläkten i vår data när han rengjorde där. Allt fungerar MEN det låter som jag sitter på motorvägen och pluggar, vilket gör det lite svårare att koncentrera sig. Jag känner mig otroligt glad över mina senaste val av kurser. Kommunikation, pedagogiskt ledarskap, psykologi, lärande och utveckling mm. Har aldrig känt att det gått så lätt att plugga som i dessa ämnen. När jag läst geografi, samhällskunskap, historia mm så har jag behövt alla 8 dagar tillsammans med tårar och frustration för att få in uppgifterna, och då med endast ett G i slutändan. Ser verkligen fram emot att bli klar med det här gymnasie betyget i vår. Och eftersom jag aldrig började gymnasiet och inte heller gått ut något så ska jag i vår ha min egna "student" bjudning. Det förtjänar jag! Alla är välkommna! Och mamma, jag hoppas du går med mig och köper fina student kläder som du gjorde när brorsan tog studenten ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar