lördag 12 januari 2013

FETTISDAGEN

Om jag inte har helt fel så är fettisdagen, semledagen den 12 februari i år. Men som med jul och allt annat så fuskar affärerna och börjar sälja semlor Way to early. Varför är det så!? Fettisdagen är EN dag men vi kommer kunna fira genom att köpa och äta semlor hela januari, februari och mars! Det finns inget måttligt längre. Julen börjar redan i oktober, så fort julen är nerpackad börjar nästa firande. När semlorna är förbi kommer påsken och redan efter påsk skulle det inte förvåna mig om halloween sakerna ligger på hyllan i våra affärer. Jag är inte bättre, idag på Ica fick jag syn på semlorna och ville köpa en. Jag tycker inte ens om semlor! Vispad grädde och mandelmassa är skitäckligt, bröd har jag ju hela skafferiet fullt av. Ändå äter jag semlor varje år. Är inte DET konstigt!? Men jag tog mig igenom semle avdelningen på Ica. Istället försökte jag tänka nyttigt och handlade massa frukt och kyckling. Ikväll blir det kycklingsallad och veckans matschema består av tomat soppa, broccoli soppa, kyckling sallad och omelett. Den här veckan har varit katastrof vad gäller maten så nu blir det hårda tag den kommande veckan. Jag och Anna har ju förlängt vår vikt tävling till maj, och jag tänker försöka vara lite bättre än jag varit under hösten, även om jag är helt nöjd med resultatet hittills.



Simpson tiden är förbi, i sommar är det jag som ska i min bikini!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar