söndag 27 januari 2013

FACEBOOK, EN KONSTIG VÄRLD.

Facebook är en bra märklig värld tycker jag. En liksom "på låtsas värld" jag förstår inte hur en del kan ha upp mot 500 vänner på Facebook!? Vem känner så många!? Jag är bara vän med kompisar från den verkliga världen även på Facebook. Plus många bekanta. Men min regel är att om jag inte skulle hälsa på personen ute på gatan så behöver jag inte lägga till den personen som vän på Facebook heller. Tycker verkligen det är jätte konstigt att människor blir vänner med vem som helst när det är bakom en dataskärm, men dom kan inte våga gå fram till vem som helst i verkliga livet och fråga om att få bli vänner.



Dessutom känns Facebook som ett ställe där den som skryter eller hävdar sig mest "vinner" vad får man ut av en status som lyder något i stil med "paaaartyyy, fan vad jag ska supa, tagga tagga!!!!" ok, kul för dig att du ska göra dig av med ÄNNU fler hjärnceller denna fredag OCKSÅ! Och vafan betyder "tagga" haha! Vad vill dessa människor bevisa. Är dom rädda att någon ska tycka dom är tråkiga om dom inte ska ut och bränna hjärnceller. Jag har kompisar som använder Facebook för att "komma åt" någon. Man skickar ett ❤ till någon gemensam vän för att jag ska se det och bli avundsjuk. På vad!? Ett hjärta på Facebook betyder ingenting för mig. Alla uppdaterar nya profilbilder, snygga med plutande läppar, helst med ett vinglas i handen. Bilden har personen tagit med sin mobil i spegeln, på sig själv!?



Är man med i Facebook får man varje dag ta del av mammors tre månader bebisar som redan lärt sig gå, alla EKOLOGISKA Bakverk, och framför allt vad folk äter till middag. En bild på en tallrik med texten "lax, sallad och bulgur till middag" vem bryr sig vad du åt till middag! Haha!



Ibland, väldigt sällan dock, gör jag som ALLA andra. Jag har på allvar funderat många gånger på att gå ur fenomenet Facebook. Men trots allt negativa tycker jag det är så kul att kunna hålla kontakten och vara uppdaterad med exempelvis vänner och släkt i Australien. Dessutom har jag tack vare facebook hittat gamla vänner från tiden i Mora mm som jag nu har en del kontakt med och det om något är kul! Så nej, jag hänger nog kvar ett tag till på Facebook även om jag ibland retar gallfeber på mig själv över hur människor beter sig olika i verkligheten och bakom en data skärm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar