onsdag 3 oktober 2012

DUKTIGA BARN!

Ibland är mina barn så duktiga så jag nästan blir förvånad. Men framförallt stolt.
Vi har fått höra MÅNGA negativa åsikter om att vi lämnar bort våra barn ibland. Vissa personer har sagt det till oss och vissa ger hintar istället. Men jag fortsätter att stå på mig. Tycker inte det är fel att lämna bort barnen några timmar eller en natt. Beror ju självklart på till vem och så. Men vi lämnar bara barnen till personer som farfar, Åse, mamma, eller andra som vi litar på och som känner våra barn. Jag tror vi alla mår bra av det. Vi föräldrar får lite egen tid eller får sova ut, vilket innebär ny energi till barnen. Farfar, Åse och Mormor får tid med barnen och mina barn tycker faktiskt det är KUL att vara hos andra. Melissa säger alltid när vi lämnar henne "ta god tid på er" haha. Iallafall, alla ni som har åsikter om att vi lämnar bort våra barn, ni kan slänga er i väggen. Två dagar i rad har jag nu fått det bevisat för mig att det kan vara väldigt bra för både barn och föräldrar att vänja barnen med att vara med olika människor. Theodor har gått två dagar på inskolning på dagis. Planen är att föräldrarna är med dom tre första dagarna för alla barn. Sedan är det individuellt hur mycket och på vilket sätt inskolningen fortsätter. Första dagen som var i måndags gick super bra. Efter halva dagen fick jag sitta i personal rummet. Theodor sket fullständigt i mig. Andra dagen var jag med fram till lunch och sedan kunde jag gå hem. Han har inga som helst problem med att bli lämnad med andra vuxna människor. Självklart är det skönt för mig att se att det går bra. Men det är ju väldigt skönt för Theos skull att det går så enkelt så han slipper vara ledsen när jag ska gå. Idag är det dag tre på inskolningen och jag hoppas det går lika bra! Kan bara tillägga att Melissa är precis likadan :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar