fredag 26 oktober 2012

FÖRVIRRAD!

Jag är något förvirrad. Nu kanske ni tycker att jag är helt knäpp, men vad är skillnaden på halloween och allahelgona, eller är det samma sak, och framför allt, NÄR inträffar dessa??!?
Jag trodde halloween var den 31a och att man då firade med exempelvis halloween party eller "bus eller godis" bland barnen. Blev ännu mer säker på min sak när dagis meddelade att dom på onsdag den 31 firar med maskerad mm för alla barn på dagis. MEN ikväll när jag gick ut för att handla så såg jag utklädda ungar och vuxna överallt!? Har också läst på fb om alla halloween partyn folks ungar ska på idag, eller om dagis som firat tidigare i veckan, för att inte tala om alla bilder på dekorerade och skurna pumpor som redan lagts ut på Facebook. Är det jag som inte kan någonting eller börjar folk bli som med julpynt, att det ska "börjas i tid"? (för på Åhléns är då minsann julpyntet redan framme, dom missade att det var halloween först!) snälla kan någon reda ut det här åt mig!
Till onsdag har iallafall Melissa köpt sig en pumpa klänning, svart nagellack och svart spray hårfärg. Hon är mycket nöjd med sin outfit även om hon först tjurade lite då jag sa att hon faktiskt kunde klä ut sig till något annat än prinsessa på självaste halloween :)
Kanske ska jag prova mig på att skära ur en pumpa i år, vi får se...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar