onsdag 24 oktober 2012

FÖR TJOCK OCH FÖR SMAL PÅ SAMMA GÅNG!

Barnens vinter kläder är klara, allt är inköpt för ett tag tillbaka. Men igår började jag fundera över mina egna vinterkläder... Skor, mössor, vantar har jag så det räcker och blir över. MEN ingen jacka. I min fantasi hade jag från förra vintern räknat med att komma i mina gamla vinterjackor. Det gick inte riktigt som planerat igår när jag provade igenom jackorna. Jag är fortfarande för tjock för mina gamla jackor. Jaha, tänkte jag och gick upp på vinden och rotade fram jackan som jag köpte förra vintern när jag just fått Theodor. DEN var för stor i år. Lite blandade känslor, synd att jag inte har någon jacka men skönt att jag bevisligen har gått ner något i omfång ;) nu är ju bara problemet vad jag ska ha för jacka eftersom vår jackan börjar bli lite kall!? Har igentligen varken råd eller lust att köpa en ny?
Idag är det plugg som gäller hela dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar