torsdag 11 oktober 2012

DET DÄR SUGET...

Jag har ju näst intill alltid ett sug efter godis, eller ja choklad. Särskillt direkt efter maten, då är suget som värst. Jag skulle behöva efterrätt efter varje måltid :) Jag brukar ju oftast misslyckas med dieter och sådant just för godiset. För mig är det inte så mycket maten som är det svåra. Äta nyttigt är gott tycker jag. Med maten skulle det isåfall vara storleken på portionerna. Men annars är det godiset som är boven för mig. Så fort jag går på en diet eller bestämmer mig att vara nyttig, DÅ blir suget efter godis ännu större. Jag känner mig som ett litet barn som bara måste ha något bara för att man inte får. Varför är det så!? Det här suget är det jag kommer få kämpa med i min och Annas viktnedgång. Jag har ätit en nougat sen vi började i måndags, men för att vara mig är det ändå väldigt bra. Nu sitter jag och vräker i mig små tomater som en besatt med hopp om att suget försvinner! Jag har bestämt mig. Om jag inte gör något åt det här nu kommer det aldrig hända, då får jag leva som en tjockis resten av livet. Fattar inte varför det ska vara så svårt!




1 kommentar:

  1. Vet precis hur det känns. Nu jäklar är vi duktiga och det är så värt det i slutändan. Kan rekommendera riktigt mörk choklad, behövs bara en pyttebit så känns det bättre. Heja oss!

    SvaraRadera