måndag 8 oktober 2012

TÄVLING!

Nu ska jag försöka gå ner lite fetto kilon. Jaja, jag vet att jag sagt det hundra gånger utan att göra det. Kanske blir det bara prat denna gången också... En vän till mig behövde en spark i röven för att komma igång med att gå ner i vikt, hon undrade om någon ville tävla med henne för att hon skulle känna sig motiverad. Jag antog utmaningen! Vi kommer börja med att tävla fram till nyår. Den som vinner är den som i procent gått ner mest. Varje måndag väger vi oss och skickar bild på vågen till varann. Jag har satt upp några del mål åt mig själv också. Jag känner mig motiverad men inte så motiverad vad gäller motionen. Gå på träning på kvällstid känner jag inte att jag har tid eller motivation till. Antingen kolla upp lite dag pass som jag kan gå på när barnen är på dagis, annars funderar jag på att införskaffa mig en step up bräda och träna på hemma. Jag har ju en liten hög med instruktörs dvder att köra på sen gamla tider när jag var vältränad och instruktör i body step. Sista alternativet är att försöka komma ut på dom där tråkiga promenaderna. Problemet är bara att jag då ska ta mig ut på dom också. Får fundera lite på det....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar