onsdag 17 oktober 2012

I MELISSAS HUVUD...

Ibland, rätt ofta skulle jag vilja ta mig in i Melissas hjärna för att se hur hon tänker :) om ingen avbryter henne och själv vill prata så pratar hon non stop hela dagarna. Har hon inget att prata om så hittar hon på något. Igår var det tyst i 5 minuter vid middagen (halleluja) från ingenstans säger Melissa: "innan jag fanns, då var jag en ängel som säljde (läs sålde) knäckebröd i himmelen" ehh, ok. Jag måste tillägga att vi inte åt knäckebröd till maten, så det kom inte från det. Eller här om dagen när Jens frågar Melissa hur det känns i halsen, eftersom hon hostat en längre tid nu. "det känns som små gubbar som sågar ner alla träd, förstår ni?!" ja just det, den känslan förstår vi exakt!
Inte nog med att hon pratar oavbrutet dagarna i ända. Hon fortsätter prata när hon somnat. Igår kväll inte bara pratade hon i sömnen utan gick också ut i hallen för att klä på sig ytterkläderna. Jag förstod inte att hon sov, så jag gick efter och frågade vad hon höll på med. Då vaknade hon och fattade ingenting vad som hände. Jag lyckades skrämma henne så hon gallskrek. Hon var totalt förvirrad, lilla stackarn.
Har skrivit två prov idag. Känns skönt att kunna slappa lite innan jag hämtar barnen. Ikväll trotsar jag träningsvärken och kör ett body pump pass.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar