lördag 27 oktober 2012

MAGSJUKA, CHOKLAD OCH FLADDERMUSAR!

I onsdags efter lunch började jag må illa som tusan. Jag började kräkas och insåg att jag fått MAGSJUKA. Fan. Det värsta man kan få enligt mig, tycker det är fruktansvärt att spy! Mamma kom över och hjälpte mig med barnen tills Jens kom hem. Jag mådde dåligt hela torsdag också. Natten till fredag insåg vi att Theodor blivit smittad. Som tur var slapp han kräkas, allt kom ut bakvägen istället. Vet inte hur många bajsblöjor jag bytte under natten, sov absolut INGENTING. När klockan var runt 5 på morgonen hade jag inte ens hunnit somna än. Under fredag spenderade även Jens sin mesta tid inne på dass. Jens har aldrig någonsin sen jag lärt känna han varit så sjuk som igår. Idag mår vi alla bättre. Många peppade mig under onsdag och torsdag genom att påstå att jag iallafall skulle tappa vikt. Men kan meddela att jag inte tappat ett enda gram! Även när jag mådde som värst hade jag nog kunnat klämt i mig choklad om jag velat, haha! Och nu när jag är frisk och ändå tackat nej till afternoon Tea på sundbyholm så har jag hunnit fylla socker behovet lite med godis och cola :)
Idag var jag och Melissa en sväng till Lars Bidermans ridsport affär. Vi skulle leta rosa ridstrumpor till Melissa. Vi hittade inga. Inte på granngården heller. Nästa utflykt får bli att smöra in mig hos Jens så vi kan åka till Hööks någon dag snart. Där måste dom ha :)
Melissa är i nån period hon leker fladdermus... Hon springer runt och skriker "FLADDERMUSAR" som besatt. Det skulle gå att misstolka om man inte visste bättre! Imorgon satsar vi på att vara en frisk familj och håller tummarna att inte Melissa också behöver få magsjuka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar