torsdag 31 maj 2012

SJÄLVFÖRTROENDE

Någonting som verkligen får mitt självförtroende att svaja är att plugga. Låter lite konstigt kanske men mitt självförtroende sjunker verkligen till botten när jag läser kurser. Så fort jag öppnar en kursbok (spelar inte så stor roll vilken) och börjar läsa så är jag helt lost. När jag sedan ska besvara frågorna, som skrivs i essä form. Minst 3000 ord. Du ska analysera och reflektera, så börjar jag alltid gråta, ALLTID! Eftersom att jag alltid får en känsla av att jag inte fattar någonting och då måste vara helt efter. Något fel måste jag ju ha med inlärning och sånt eftersom alla andra fattar och kan göra uppgifterna. I vissa sammanhang tycker jag att jag kan vara rätt smart och ibland klokare än många andra. Men inte när det gäller allmänbildning och ordförråd. Och det måste man ha för att fatta vad det står i studie böckerna tydligen. Jag skulle behöva kurslitteratur där dom förklarar med enklare ord. Igår började jag gråta tre gånger på samma uppgift, men har nu fått ihop ett svar som jag hoppas blir godkänt. Fortsätter idag. Vägrar ge upp den här gången, vill bli klar med den här skiten nu så jag slipper se en skolbok i resten av mitt liv!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar