fredag 4 maj 2012

MAD HOUSE!

Varför måste mina ungar alltid skita samtidigt!? I vårt hus är man alltid lite stressad. Så fort jag ställer mig vid skötbordet och byter en bajsblöja så skriker den andra ungen att hon HAR BAJSAT, kom och torka! Helst ska man komma inom 2 sekunder vilket är svårt när killen ligger i en öppnad skitblöja på skötbordet. Eller som igår. Kommer in i badrummet och kliver i något blött vid toaletten. Melissa står och ser "oskyldig" ut bredvid. Jag undrar om hon inte hann till toan i tid!? Hon skakar på huvudet och ser ännu mer oskyldig ut. Det tar ganska lång tid innan jag ser att ALLT i badrummet är blött och BLÅTT! Då förstår jag att Melissa sprutat ner hela skiten med rengöringsmedel. Skäller lite och frågar varför hon gjort det. Efter en lång tystnad svarar hon att hon tyckte sprutan var så kul att använda som vattenpistol! Det luktade iallafall nystädat!



I måndags bestämde jag med en mamma att hennes dotter skulle komma hit idag vid 12.30 för att leka. Vi känner inte dom men tjejerna har varit på varandras kalas. Så igår bakade jag fika tills idag. Melissa var uppe efter 6 imorse och väntade. Men dom kom aldrig?? Melissa var jätte besviken. Vi väntade över en timme. Jag har skickat sms och frågat men inget svar. Mamman har inte hört av sig på hela dagen. Nu vet jag ju inte vad det beror på men i min värld hör man väl iallafall av sig oavsett anledning. Även om dom kanske glömt så har jag ju skickat 2 sms idag och frågat. Försöker att inte vara irriterad och tänka att det finns en förklaring men kan ändå inte låta bli att känna att det är lite respektlöst! Nu söva barnen och titta på film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar