torsdag 10 maj 2012

TORTYR!

Äntligen börjar denna dag lida mot sitt slut! Undrar när det ska sluta regna!? Skönt att jag har städningen klar och slipper det imorgon. För varje gång jag dammsuger i tv rummet så hatar jag våran tv matta mer och mer... Vi har en svart matta som man ser ALLT på, vartenda liten smula. I förra lägenheten hade vi tagit undan den och lagt i källaren men när vi flyttade till större fick den komma upp ur förrådet för att vi skulle ha någon matta i tv rummet då vi blandat om lite bland mattor och rum. Som vanligt när man vill ha något nytt så handlar det om pengar, som vi inte har. Jag skulle vilja ha en ny matta. Helst en plommon lila rya matta, min mamma har världens finaste! Men såg sist jag var på rusta att det fanns billiga, och faktiskt fina rya mattor där. Tyckte att den grå och vita var fina. Men jag får nöja mig med att dammsuga för jämnan och hålla den svarta ren istället!



Gör ju ett litet experiment med maten i 14 dagar nu. Vilket betyder att jag inte äter bröd, ris, pasta och potatis. Det går ok men ibland känns det som ren TORTYR att sitta med morötter, sallad och andra grönsaker till köttet medan resten av familjen har ris/curry sås och annat gott på sin tallrik. Särskilt när man älskar sådan mat! Men det är ju självvalt och inte så länge, så jag SKA stå ut och klara det! Idag fick hela familjen nöja sig med broccoli soppa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar