tisdag 15 maj 2012

INTE UTAN MIN KOSSA!

Theodor har sin snutte i form av en liten kossa. En del föräldrar gillar inte när deras barn har napp och snutte. Jag har gjort den här kossan medvetet till hans snutte. Ett tag hade Theodor så svårt att komma till ro och då bestämde jag mig för att lägga kossan hos han så han kunde "snutta in" den. Sen dess har vi haft stor hjälp av kossan. Nu behöver vi bara lägga ner Theo i sängen med napp och snutten så ligger han oftast där lugnt och gossar tills han somnar. Den är mer än "in gossad" nu, den LUKTAR och är helt hård av att han haft den i munnen. Jag har inte vågat tvätta den eftersom jag själv kommer ihåg att jag hatade när min snutte blev tvättad och jag fick lov att gossa in den igen. Men nu försöker jag även få Theo att använda en giraff också så han har två, ifall en kommer bort eller nu när det börjar närma sig en nödvändig tvätt för kossan :)
För övrigt har jag och Theodor varit på en cykeltur idag och hämtat Melissa på cykelkärran. Försöker planera in lite aktiviteter också. Jens är ledig lite i veckan. Skulle vilja köpa våra parken kort och ta årets första zoo besök om vädret tillåter på torsdag. Melissa tjatar också om att åka till något lekland så ska försöka få med oss lite sällskap dit någon dag nästa vecka kanske :)







1 kommentar:

  1. Sv. Tack för kommentaren. :D Hahah gillar din humor ;) hälsa din lilla tjej från mej. KramKram

    SvaraRadera