lördag 11 augusti 2012

SKOGENS GULD!

Nu tror jag många av er blir lite chockade, även jag själv är lite förvånad över mig själv. men idag for vi ut i skogen för att plocka trattkantareller, eller iallafall leta efter dom. Det där med svampställen är ju ett känsligt ämne, ingen vill riktigt dela med sig av "sina" ställen. Vi som aldrig tidigare plockat svamp har ju ingen aning om vart vi ska leta eller i vilken typ av skog. Men tillslut fick vi ett halvhjärtat och lite luddigt tips om var vi kunde prova att hitta svamp. Så ut i skogen for vi. Vi hittade några gula svampar som vi tog för kantareller, inte mycket men ett par fick vi med oss hem. Det räcker till tre svampmackor till gubbens lunch imorgon. Vi fick med oss fler myggbett än svamp hem iallafall :( nu ska jag bara kolla upp så det verkligen är ätbar svamp, vill ju inte förgifta min man. Har heller ingen aning om hur man rensar/tvättar den, för jag antar att man gör det!? Haha! Vi är nog stadsmänniskor trots allt...



För oss stadsmänniskor är det en självklarhet att även posera i skogen!






Vi som alltid håller oss i stan blev lätt imponerade av den här tjuren med gigantiska horn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar