onsdag 8 augusti 2012

HÄST TOKIG!

FAN vad jag HATAR hundägare som inte plockar upp hundbajs efter sina hundar. Dom finns det gott om här vill jag lova. Idag när vi kom hem så kan jag utan att överdriva säga att vi hade bajs på hela Melissas fötter och skor. I hela hallen där hon gått. Hela badrummet efter att jag skrubbat ungen och skorna, FY FAN vad hundskit stinker! Jag höll på att spy av lukten. Det här är inte första gången vi får med oss dog skit in från vår "gård" utanför lägenheten. Vad är det som gör det så svårt att som hundägare att ta reda på skiten!? Ska jag börja slänga Theodors bajsblöjor utanför porten så får vi se hur trevligt ni tycker det är! Va, va, va...?!
Iallafall har Melissa varit på sitt bästa humör under kvällen. Hon har nämligen tappat sin första mjölktand :) hon är så spänd på att tandfen kommer inatt och lämnar pengar. Måtte jag bara inte glömma att lägga dit guldpengarna när hon somnat. Det vore ju typiskt mig, vilken besvikelse det skulle bli för henne på morgonen. "eh, jo det var så att tandfen glömde bort att komma" nej, jag måste ut i bilen och se om vi har lite lösa småmynt.
Melissa hoppar runt här hemma på sin käpphäst, eller Stella var det visst. Hon har dragit fram ridhjälm och allt. Leker att hon är Nellie. Idag har hon till och med kommit på en egen sång om Nellie som hon sjöng högt genom parken tidigare. Hon är hästtokig och Nellie tokig den ungen! Ska se om ridningen börjar snart igen så vi kan åka till stallet lite. I Slutet av Augusti börjar hon även på balett.






Melissa och "pinnen" som Nellie och Stella. Vad är det med poseringen, tror hon läser Nellies blogg för mycket! Haha!

1 kommentar: