måndag 13 augusti 2012

Måla

Idag börjat Melissas andra semester för den här sommaren. 3 veckor ska hon vara hemma och nästa gång det är dags för dagis så bor vi på stan, nästan bredvid dagis dörren :) förutom att börja packa ner lägenheten har vi planerat in ett sista parken zoo besök för i år. Ett besök på badhuset. En sväng till bibblan. Några lekdejtar mm. Inga dyra utflykter nu när vi ska flytta. Vi fick ju extra utgift för vagnen som blev stulen och nu har även bilen gått sönder. Efter den reparationen har vi väl inga pengar kvar på sparkontot :( känns som allt kommer rätt olägligt.
När Melissa fyllde år och hade kalas så köpte jag hem lite saker till olika lekar på kalaset. Bland dom ett stort golvpussel som man kan måla. Det pusslet hann vi aldrig med på kalaset så jag har sparat det till årets 5 års kalas istället. Men nu vill Melissa ha sitt kalas på Leos lekland istället. Så idag tog jag fram pusslet, tänkte att det kunde vara vårat projekt över semestern. Så nu har jag och Melissa byggt ihop det och rensat ur dåliga pennor. När lillebror vaknar ska vi gå till affären och köpa en bunt nya tuschpennor sen börja färglägga alla prinsessor! Ikväll ska vi åka och titta på nya lägenheten också. Det är ju bara jag som sett den innan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar