torsdag 27 december 2012

THAILAND I BILDER, DEL 1.

Nu när vi varit hemma en hel vecka, tänkte jag skriva ett litet "betyg" om vår resa i Thailand. Jag har ganska många bilder men jag visar några av dom på bloggen i lite olika blogginlägg.

Det här var första gången i hela mitt liv som jag åkte på charter resa. Vi åkte med Fritidsresor. Jag har/är lite anti charter eftersom jag inte gillar ställen/miljöer som är allt för turistiga. Jag tycker liksom det blir så jävla Svenne banan och komma utomlands, 50 % pratar svenska och äter på skandinavisk resturang. Men, nu har alltså även jag provat på charter! Och med barn, ja det var väldigt bekvämt. Allt var ordnat och det fanns Bamse klubb mm. Men jag kommer nog aldrig förstå dom som åker charter utan barn. I min värld finns inte det. Men som sagt nu med två barn kommer vi nog ta charter fler gånger. Thailand som land var vackert, ja det lilla vi såg. Åker man på charter med två barn så hänger man mest vid hotell poolen ;) underbara människor, god mat, varmt i havet och trots en del regn så var vädret kanon. MEN jag tycker kanske inte Thailand är så spektakulärt som alla säger. På Sveriges befolkning låter det som att Thailand är enda platsen på jorden att ha semester på. Nu kanske vi inte gjorde jätte många utflykter eftersom det var lite svårt med Theo. Kanske är Thailand så spektakulärt om man åker utan barn och kan se mer av landet. Men som sagt med barn var charter perfekt, kan dock tänka mig att alla dessa resort ställen ser lika ut och eftersom man mest hänger på hotellet med dom små så behöver man inte flyga 12 timmar för att uppleva det. Nästa gång blir det typ Grekland. Thailand blir det när barnen är vuxna ;) jag är ändå glad över hotell valet vi gjorde. Super fint var det och perfekt läge. Och bortser man från alla sjukdomar så ger jag ändå resan 8 av 10 poäng. Kommer sakna riktig Thai mat och alla frukt fat!

Börjar med lite bilder från planet dit samt lite pool bilder från hotellet.

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar