fredag 28 december 2012

PERIODISK FEBER

Melissa ligger i feber (igen) sen i onsdags kväll. Jag orkar fan inte med den här ständiga febern som kommer hela tiden. Och om inte jag orkar med den kan jag ju bara föreställa mig hur det känns för Melissa själv. Förutom att det är jobbigt så blir jag samtidigt orolig. Det går sällan mer än 1-2 veckor mellan Melissas feber attacker. Jag börjar fundera på om det ligger något allvarligare bakom febern. Nu över semestern och jul har det varit värre än någonsin. Hon får BARA feber, och när febern når sin topp kräks hon alltid. Febern håller i sig från några timmar upp till tre dygn. Det är så konstigt då hon inte blir sjuk i övrigt. Igår kväll kräktes hon ner hela sängen och nu börjar hon må bättre igen. Jag har sökt och "forskat" på egen hand en hel del. Har också pratat lite med BVC men får inga kloka svar. NU har jag efter mycket sökande fått reda på att vissa barn kan ha en sjukdom som heter "periodisk feber" och efter att jag läst på om det så är jag nästan säker på att det är de hon har. Nu ska jag boka en tid till läkaren. Tvinga dom att gå igenom Melissa ordentligt och se om det kan vara rätt diagnos till henne. Skulle kännas så skönt att få en förklaring till febern!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar